[&] SIGGRAPH ASIA 2013 Papers Fast Forward
SIGGRAPH ASIA 2013 Papers Fast Forward
全論文の内容をそれぞれ50秒という短い時間で発表するイベント。
これを見ると今年の傾向や、個別に発表を見たい論文を見つけることができます。
今年は 273本の投稿。19ヶ国から66本の採択。
「★」がついたものが要注目です!
------------------------------------------------
Dynamics for People, Plants and Clothes
●Inverse Dynamic Hair Modeling with Frictional Contact Paper Abstract Author Preprint
★物理モデルの髪の毛表現。ある髪モデルの髪の毛を切った時の動きもしミュレーションできる。未来の美容院向け?
http://hal.inria.fr/hal-00857559/en
●On-Set Performance Capture of Multiple Actors With A Stereo Camera Paper Abstract Author Preprint Paper Video
2台のカメラから、2人分のモーションキャプチャ。主にゲーム用途。
●Reconstructing Detailed Dynamic Face Geometry from Monocular Video Paper Abstract Author Preprint Paper Video
1第のカメラだけで可能なフェイスキャプチャ技術。ロバストで、シェーディングのことも考慮したもの。
●Analyzing Growing Plants from 4D Point Cloud Data Paper Abstract Paper Video
4D(時間軸を持った)ポイントクラウドのデータを扱う技術
------------------------------------------------
Light & Sound
●Inverse Volume Rendering with Material Dictionaries Paper Abstract Author Preprint
大理石やガラス瓶のミルクのような物質の表現?
●Wave-Ray Coupling for Interactive Sound Propagation in Large Complex Scenes Paper Abstract Author Preprint Paper Video
バーチャルリアリティ環境での物体による音の遮断を高速に計算する方法。主にゲーム用途。
●Inverse Bi-scale Material Design Paper Abstract Author Preprint Paper Video
マテリアルライブラリと、材質のライブラリの活用。
●Joint Importance Sampling of Low-Order Volumetric Scattering Paper Abstract Author Preprint Paper Data
バーチャルレイライトの研究。
------------------------------------------------
Computational Photography
●PiCam: An Ultra-Thin High Performance Monolithic Camera Array Paper Abstract Author Preprint Paper Video
簡易的なカメラアレイの提案。スマートフォンカメラなどでの活用を想定。
●Coded Time of Flight Cameras: Sparse Deconvolution to Address Multipath Interference and Recover Time Profiles Paper Abstract Author Preprint
レンチキュラーカメラの研究。
------------------------------------------------
Geometry Ops
●QEx: Robust Quad Mesh Extraction Paper Abstract Author Preprint Demo Program or Source Code
三角メッシュと、四角メッシュの研究。ロバストで均質な分割ができる。
●A Compact Random-Access Representation for Urban Modeling and Rendering Author Preprint
都市モデル3Dデータの巨大化への対処。巨大なデータ量と GPUのメモリ量の少なさをうまく扱う方法。
●Saddle Vertex Graph (SVG) : A Novel Solution to the Discrete Geodesic Problem
細かなメッシュをより高速に表現する方法?
●Real-time 3D Reconstruction at Scale using Voxel Hashing Paper Abstract Author Preprint Paper Video
★Kinect カメラで、リアルタイムで、3D空間を再構成する手法。とても高速。
http://www.graphics.stanford.edu/~niessner/publications.html
●PolyCut: Monotone Graph-Cuts for PolyCube Base-Complex Construction
GPU サブディビジョンサーフェースの扱い。Gregson 2011 の改良。
------------------------------------------------
Image Ops
●A No-Reference Metric for Evaluating the Quality of Motion Deblurring Paper Abstract Author Preprint Paper Data
デブラーの手法。ぶれた画像を修正する。角や淵が的確に修正できる。
●Mind the Gap: Tele-Registration for Structure-Driven Image Completion Paper Abstract Author Preprint
★画像の切り貼りして、新しいオブジェクトを適切に合成する手法。
http://web.siat.ac.cn/~huihuang/Tele2D/Tele2D_page.html
●Content-Adaptive Image Downscaling Paper Abstract Author Preprint Paper Data Demo Program or Source Code
★SIGGRAPH 2011 の Depixelize の逆の研究。高解像度すぎる写真データを適切に少ないピクセルで表現する方法
http://research.microsoft.com/en-us/um/people/kopf/downscaling/
●Structure-Preserving Image Smoothing via Region Covariances Paper Abstract Author Preprint Paper Video
イメージを滑らかにする手法。
------------------------------------------------
Modeling Primitives
●Urban Pattern: Layout Design by Hierarchical Domain Splitting Paper Abstract Author Preprint Paper Video
タイリングフレームワーク。変形した土地の都市モデルの自動生成など。
●Sparse Localized Deformation Components Paper Abstract Author Preprint Paper Video
3Dキャプチャーしたメッシュのアニメーションに着いて。筋肉の動きを考慮したもの
●A general and efficient method for finding cycles in 3D curve networks Paper Abstract Author Preprint Paper Video Paper Data Demo Program or Source Code
スケッチベースの形状を三次元化する時の問題をメッシュ表現の補助となる色づけで解決する手法。
●Cost-effective Printing of 3D Objects with Skin-Frame Structures Paper Abstract Author Preprint Paper Video Paper Data
★3Dプリンティング、色々な素材で作成できるものを、データを工夫し、より低コストで作成できる方法
http://staff.ustc.edu.cn/~lgliu/Projects/2013_SigAsia_3DPrinting/default.htm
●Sphere-Meshes: Shape Approximation using Spherical Quadric Error Metrics Paper Abstract Author Preprint Paper Video
球(スフィアメッシュ)で三次元モデルを表現する方法。
------------------------------------------------
Splashy, Sketchy Fluids
●Spatio-temporal Extrapolation for Fluid Animation Paper Abstract Author Preprint
煙アニメーション。発表が一言で終了。
●Interactive Localized Liquid Motion Editing Paper Abstract Author Preprint
流体のアニメーションをスケッチを加えることで演出可能にするもの。
●Versatile Surface Tension and Adhesion for SPH Fluids Author Preprint Paper Video
★テンションを持った流体モデル表現。超撥水の水の表現などができる。
http://cg.informatik.uni-freiburg.de/people/nakinci.htm
●Physics-based Animation of Large-scale Splashing Liquids Paper Abstract Author Preprint Paper Video
巨大なしぶきの表現。
------------------------------------------------
Avatars
●Anatomy Transfer Paper Abstract Author Preprint Paper Video
スキニングモーション。筋肉を考慮した肉体の変形。
●3D Self-Portraits Paper Abstract Author Preprint Paper Video
3Dプリンタでセルフポートレート
●Designing and Fabricating Mechanical Automata from Mocap Sequences Paper Abstract Author Preprint Paper Video
★Automata の自動生成。モーションキャプチャから、実物モデルが作れる。
http://vis.berkeley.edu/papers/funcmod/
●Augmenting Physical Avatars using Projector-Based Illumination
人物の顔のリアルなしわ表現。
------------------------------------------------
Shape and Machine Learning
●3D Wikipedia: Using Online Text to Automatically Label and Navigate Reconstructed Geometry Paper Abstract Author Preprint Paper Video
★三次元モデルのWikipedia, Wikipediaの単語の説明に3D表示が使える方法
http://grail.cs.washington.edu/projects/label3d/
●Efficient Penetration Depth Computation using Active Learning Paper Abstract Author Preprint Paper Video
Penetration Depth の研究を高速に。剛性のあるオブジェクト同士の適切な接触領域の判定。
●Projective Analysis for 3D Shape Segmentation Paper Abstract Author Preprint
3Dモデルの自動セグメンテーション。自動的にパーツ分割する方法
●Fine-Grained Semi-Supervised Labeling of Large Shape Collections Paper Abstract Author Preprint
似たような形状が大量にある中から、カテゴリ分けされた形状を見つける手法。
------------------------------------------------
Image & Video Editing
●Recovering a Semantic Editing History from a Before-and-After Image Pair Paper Abstract Author Preprint
●PatchNet: A Patch-based Image Representation for Interactive Library-driven Image Editing Paper Abstract Author Preprint Paper Video Paper Data Demo Program or Source Code
★画像の中で矩形を描くと、適切な素材と差し替えて編集できる。これは便利。
http://cg.cs.tsinghua.edu.cn/people/~fanglue/Papers/PatchNet/index.html
●WYSIWYG Computational Photography Paper Abstract Author Preprint Paper Video
★ビューファインダーで見ながら写真編集できる技術。
http://graphics.stanford.edu/papers/wysiwyg/
●3-Sweep: Extracting Editable Objects from a Single Photo Paper Abstract Author Preprint Paper Video
★2D画像の中から、3Dモデリングが平易に可能な技術。今年、最も注目されている論文!
http://cg.cs.tsinghua.edu.cn/3sweep/index.html
●A Sparse Control Model for Image and Video Editing Paper Abstract Author Preprint
動画像の中のオブジェクトを手作業で指定するだけで色変更できる技術。便利そう。
●Inverse Image Editing: Recovering a Semantic Editing History from a Before-and-After Image Pair
逆向きの画像表現
http://cg.cs.tsinghua.edu.cn/people/~kun/
------------------------------------------------
HDR & IBR
●Data-driven Hallucination for Different Times of Day from a Single Outdoor Photo Paper Abstract Author Preprint Paper Video
★時刻によって空の色が変化していく、対虜の素材から、様々な空に差し替える技術。タイムラプス映像に活用。
http://people.csail.mit.edu/yichangshih/time_lapse/
●Automatic Noise Modeling for Ghost-free HDR Reconstruction Paper Abstract Author Preprint Paper Video
HDR写真からノイズを取り去る方法。ゴースト無しになる。
●Patch-based High Dynamic Range Video Paper Abstract Author Preprint Paper Video Paper Data
ビデオ映像の HDR 活用。暗いところ、明るいところ、双方で活用できる。
●Image-Based Rendering in the Gradient Domain Paper Abstract Author Preprint Paper Video Demo Program or Source Code
複数毎の写真から、空間を再構成する IBR 用の技術。従来手法より良好なアプローチ。
------------------------------------------------
Modeling Humans
●The Line of Action: an Intuitive Interface for Expressive Character Posing Paper Abstract Author Preprint Paper Video
★人モデルのポーズを、線一本で平易に指定し創り出す方法。これは簡単。
http://hal.inria.fr/hal-00861503
●Robust Realtime Physically Based Motion Control for Human Grasping Author Preprint Paper Video
Kinect ベースの物を動かす体験。
●Animating Human Lower Limbs Using Contact-Invariant Optimization Paper Abstract Author Preprint Paper Video
人間の下半身の動きを考慮した人間モデルアニメーションの最適化。
●Flexible Muscle-Based Locomotion for Bipedal Creatures Paper Abstract Author Preprint Paper Video
機械学習による、人の動き。人間以外のクリーチャーでも有効。
●Evaluating the Distinctiveness and Attractiveness of Human Motions on Realistic Virtual Bodies Paper Abstract Author Preprint Paper Video
データドリブンによりアニメーションのモーションモデルへのアタッチ手法
------------------------------------------------
Fast, Cheap and Out-of-Core Rendering
●Linear Efficient Antialiased Displacement and Reflectance Mapping Paper Abstract Author Preprint Paper Video
リフレクションマッピングのよりリアルな手法
●On-the-Fly Multi-Scale Infinite Texturing from Example Paper Abstract Author Preprint
画像の入力から、三次元テクスチャ素材を瞬時にオンザフライで生成する手法
●Anisotropic Spherical Gaussians Paper Abstract Author Preprint Paper Video
異方性球状ガウシアン(ASG)金属球の反射表現。高速/近似の手法提案。
●GPU-based Out-of-Core Many-Lights Rendering Paper Abstract Author Preprint
GPUを活用したスケーラブルなレンダリングフレームワークの提案。巨大な領域かつ、細かなオブジェクトが配置されたもの。
------------------------------------------------
Dressing and Jiggling Soft Bodies
●Modeling and Estimation of Internal Friction in Cloth Author Preprint Paper Video
布、衣服のCGのインタラクティブ表現。
●Fast Simulation of Mass-Spring Systems Paper Abstract Author Preprint Paper Video
遅い布表現の計算を高速にする手法。
●An Efficient Construction of Reduced Deformable Objects Paper Abstract Author Preprint Paper Video
リアルタイムシミュレーション、インタラクティブモデリング手法。モデルに芯があるような方法で。
●Simulation and Control of Skeleton-driven Soft Body Characters Author Preprint Paper Video
複雑なモデルでもスムーズに動作させることのできる手法。
------------------------------------------------
Rendering and Thinking Inside the Box
●Bilateral Blue Noise Sampling (Paper Abstract Author Preprint Paper Video) (Author Preprint Paper Video Demo Program or Source Code)
スケッチベース表現で、適切なグラデーションを抽出する手法
●Halftone QR Codes Paper Abstract Author Preprint Paper Video Demo Program or Source Code
★ハーフトーンが表現できる QRコードの提案
http://cgv.cs.nthu.edu.tw/Projects/Recreational_Graphics/Halftone_QRCodes/
●Biharmonic diffusion curve images from boundary elements Author Preprint
ノイズサンプリングの応用手法。
●Interactive By-example Design of Artistic Packing Layouts Paper Abstract Author Preprint Paper Video
★大量の大きさの違う物体の適切なレイアウト手法。一つ動かしただけでも全体が最適化される。
http://resources.mpi-inf.mpg.de/ConstrainedPacking/
------------------------------------------------
Eyes Wide Open
●Near-Eye Light Field Displays
NVIDIA の Near-Eye Light Field Displays メガネ。
●Joint View Expansion and Filtering for Automultiscopic 3D Displays Paper Abstract Author Preprint Paper Video
ローコスト、2台のカメラだけで、適切な裸眼立体視映像を生成する技術。主にビデオ会議用。
●A Metric of Visual Comfort for Stereoscopic Motion Paper Abstract Author Preprint
動きの激しさや視差を解析して、立体視映像を見やすいように最適化する技術。
●Stereoscopizing Cel Animations
★3Dアニメーションの深さを解析し、自動で三次元アニメーションに変換する手法
http://www.cse.cuhk.edu.hk/~ttwong/publication-year.html
<< Home